Programmaopzet

Met het ondernemerstraject biedt Going Social jou als vrouwelijke ondernemer in Amsterdam Zuidoost de gelegenheid om je product of dienst te testen voordat je het zelf op de markt brengt. Door middel van creatiesessies met andere cursisten en business coaching scherp je je product verder aan om het vervolgens vanuit een pop up locatie te presenteren. Afhankelijk van de behoefte van de cursisten zorgt Going Social voor winkelruimte, workshopfaciliteiten of een andere locatie.

Tijdens het traject presenteer je jezelf aan de Gemeente Amsterdam Stadsdeel Zuidoost en overige lokale belangstellenden om meer aandacht voor je product of dienst te genereren.

Modules

1. Startbijeenkomst

Tijdens de startbijeenkomst wordt het traject besproken met de cursisten. Er worden subgroepen voor de creatiesessies gemaakt, zodat je een team hebt, waarmee je kunt sparren over het product of de dienst die jij en je medecursisten op de markt willen brengen. Subgroepen worden onderverdeeld naar tastbare producten die op een winkellocatie gepresenteerd kunnen worden of diensten die op een andere locatie aangeboden zullen worden.

 

2. Creatiesessies

In de creatiesessies werk je een plan uit voor de testfase van je product of dienst. Je maakt een overzicht van de middelen die hiervoor nodig zijn, welke klantgroep je beoogt, hoe je de marketing & promotie doet en volgens welke planning jij jouw aanbod zal verzorgen. N.a.v. de creatiesessies wordt een overall pop up kalender gemaakt waarin alle activiteiten van de verschillende cursisten zijn opgenomen. Deze pop up kalender zal vanuit Going Social via social media, direct mail en persberichten gecommuniceerd worden.

 

3. Business coachsessies

Gedurende het traject krijg je drie individuele coachsessies. In deze een-op-een gesprekken kijk je hoe jij jouw product of dienst het beste op de markt kunt zetten. Je kijkt hierbij bijvoorbeeld naar wat je kunt doen op het gebied van sales, marketing & promotie.

4. Pop up fase

Na alle voorbereidende werkzaamheden gaat de testfase van start. Je brengt jouw product of dienst voor een proefperiode op de markt. Faciliteiten, basis aankleding van de locaties, algemene marketing en promotie worden verzorgd door Going Social. Als cursist ben je zelf verantwoordelijk voor de kosten van je product of dienst.

5. Reflectiesessie

Tijdens de reflectiesessie kijk je met je medecursisten terug op jullie individuele pop up activiteiten. Je brengt in kaart wat goed ging en wat verbeterd kan worden, voordat jij jouw product of dienst daadwerkelijk op de markt brengt.